Sabtu, 4 Januari 2014

Khasiat dan Kelebihan Alfalfa

Assalamualaikum w.b.t.. Salam ceria kawan-kawan! Bertemu lagi.. Dah lama rasanya EY tak menulis. Maklumlah, sekolah baru bermula bagi sesi 2014 ni. EY kan pendidik.. Mahu tak mahu, tempiasnya tetap terkena... Eh, sebenarnya, bukan tempias, tapi memang hujan tu lah.. Guru-guru memang sangat sibuk sebelum bermulanya sesi baru. Dua minggu sebelum buka sekolah,cikgu cikgu dah setia mengunjungi sekolah masing-masing. Mesyuarat la.. ceriakan bilik-blik khas la... bersihkan kelas la... etc.. Ini semua untuk pastikan anak-anak didik mendapat yang terbaik. In Sha Allah....
 
Hari ni EY nak ceritakan tentang satu tumbuhan yang bernama Alfalfa. EY ingat lagi waktu belajar Geografi Tingkatan 1 dulu, ada cikgu Geografi EY sebut tentang Alfalfa ni. Katanya banyak khasiat. Time tu EY nganga je dengar. Yang EY tahu nama je. Rupa pun tengok dalam buku rujukan je. Dan yang paling penting time tu, kalau soalan tentang Alfalfa masuk exam, EY dapat jawab dengan jayanya! Oh yeah!!!

Ok, mari kita 'gali' sama-sama apa itu Alfalfa. Tahukan anda yang Alfalfa ialah "Raja Segala Tumbuhan"? Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semula jadi. Alfalfa mengandungi vitamin A,C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom kita baca apa kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita:
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi dan ekzema
  7. Merawat athma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  12. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  14. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  16. Meningkatkan stamina seorang suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angin dalam badan
  19. Milk booster
 Tuddiiaaa! Banyak rupanya khasiat tubuhan kecil yang bernama Alfalfa ni. Tu baru sebahagian daripada khasiatnya yang kita tahu. Kalau nak senaraikan semua, rasanya tak tertaip jari jemari EY ni. Hehehe.. Hah, jom kita tengok pula apa itu Shaklee Alfalfa Complex.... mari... mari... 
 
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
 
 Shaklee Alfalfa Complex merupkan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.. Hmmm, tentu ramai nak tahu kan apa keistimewaan alfalfa jenama Shaklee berbanding jenama-jenama lain kan? Sebenarnya, Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Produk ini dibangunkan secara organik menggunakan daun hijaunya yang lembut, bukannya bahagian batang alfalfa. Serbuk alfalfa mentah di kompakkan kepada tablet yang mudah ditelan dengan penggunaan haba yang sangat rendah demi menjamin aktivti enzim semula jadi di dalamnya tidak dirosakkan semasa proses penghasilannya.
Apa yang menariknya, Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon-hormon sintetik, pengawal atur tumbesaran atau bahan-bahan kimia.
 
Wah, panjang lebar laks EY bercerita tentang Shaklee Alfalfa Complex ni. Tapi itulah hakikatnya. So, kawan-kawan, pilihlah yang terbaik untuk kesihatan anda. Jomlah sihat bersama Shaklee Alfalfa Complex. Berminat tak? Contact me, ok! Eida Yie - 0148058184.
 

 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan pesan anda...