Sabtu, 5 Julai 2014

Kebaikan Vitamin C




Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera....
 
EY kembali lagi.. Kali ni topik EY berkisarkan kebaikan vitamin C. Jom baca dan hadam. Hehehe..

Vitamin C (ascorbic acid) baik untuk kecantikan dan kesihatan kulit. Sebenarnya, kekurangan vitamin ini boleh terjadi disebabkan oleh corak pemakanan yang salah. Kecenderungan mengambil makanan ringan berbanding sayur dan buah menjadikan khasiat vitamin ini makin sukar diperolehi.

        Kekurangan vitamin C menjadikan tubuh mudah gemuk dan wujud sifat kebergantungan kepada makanan segera. Unsur mineral dan vitamin yang diperlukan tubuh tidak terdapat dalam makanan ringan. Walaupun kita mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran dalam diet kita, tetapi jumlah makanan ringan yang diambil lebih banyak, maka vitamin tidak diserap ke dalam tubuh.

        Peranan vitamin C adalah untuk mengangkat sel-sel kulit yang sudah tua. Oleh itu, kulit kelihatan jernih dan putih. Selain melindungi kulit daripada radikal bebas yang disebabkan oleh pencemaran, vitamin C juga bermanfaat mencegah penuaan awal, menjaga kelembutan dan keanjalan kulit serta mempercepatkan penyembuhan penyakit kulit.

        Kulit merupakan suatu lapisan pelindung yang memelihara tubuh daripada pelbagai unsur yang boleh mendatangkan penyakit atau kemudaratan. Jika tidak kerana kulit yang menjadi pelindung, sudah pasti pelbagai jenis kuman dapat menceroboh masuk ke bahagian dalam badan dengan begitu mudah. Oleh itu, adalah penting untuk kita menjaga kesihatan kulit agar sentiasa baik dan sempurna.

        Penjagaan lapisan pelindung yang sangat penting ini bukan sahaja terhad kepada pemakaian krim atau sediaan topical sahaja, tetapi yang paling penting adalah penjagaan dari dalaman iaitu melalui pengambilan makanan tambahan sepert SR Vita-C Plus daripada Shaklee.


        Sesiapa yang berminat untuk dapatkan SR Vita-C Plus ini, boleh la pm EY@014-8058184, atau ada cara lebih mudah, dengan membuat pembelian sendiri dengan klik di sini ... Jom beli!

Wassalam.
Salam sayang,
Eida Yie

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan pesan anda...